Klantgerichtheid
Gallé: ‘Bij de KLM dreef de hele organisatie daar op. Dat idee heb ik meegenomen naar de Publieksdienst bij de gemeente Almere. We hebben daar onder andere de wachttijden verkort en de telefonische bereikbaarheid verbeterd.’ Ook in het Jeroen Bosch Ziekenhuis, waar ze nu vijf jaar werkt als bestuurslid waren de behoeftes van patiënten en huisartsen voor haar leidend. Zij heeft onder andere de portefeuille Human Resource en is verantwoordelijk voor de selectie en implementatie van een nieuw EPD/zorglogistiek systeem. Verder behartigt zij de relaties met de eerste lijn.
Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gallé: ‘We hebben een prachtig nieuw ziekenhuis met veel servicegerichte elementen, volgens healing environment-principes. Maar uiteindelijk is de interactie tussen zorgverlener en patiënt cruciaal voor hoe een patiënt zich voelt.’ Door middel van cursussen, innovatieve aanpakken en initiatieven van onderop hebben de medewerkers in het Jeroen Bosch Ziekenhuis al kennis kunnen maken met dit gedachtengoed. Dat zal ook in het Deventer Ziekenhuis haar streven worden: ‘Wij willen de patiënt steeds meer betrekken in het eigen zorgproces en ondersteunen in het voeren van de eigen regie.’ Gallé ziet dit als een mooie kans een nieuwe stap te maken naar meer verantwoordelijkheid.
Deventer Ziekenhuis
Het ziekenhuis in Deventer is een topklinisch ziekenhuis, doet dus veel aan opleiding en professionalisering en heeft ook net een prachtig nieuw gebouw. Hoewel het nog best lastig zal worden om haar ‘oude’ ziekenhuis los te laten, omdat er nog zoveel is te doen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis, heeft Gallé heel veel zin in haar nieuwe baan. Na de afgeketste fusie met de Gelre Ziekenhuizen, gaat het Deventer Ziekenhuis de toekomst tegemoet op eigen kracht. Veel aandacht zal gaan naar inbedding in de regio en versterken van de netwerken met andere zorgorganisaties. Ze beseft dat ze heeft geboft: ‘Dit soort functies is schaars, het moet maar net matchen. En dat lijkt hier het geval te zijn.’