Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Nieuw schoonmaakcontract Deventer Ziekenhuis

Het Deventer Ziekenhuis wordt vanaf 1 september schoongemaakt door Gom ZorgSupport. Dit werd vorige week officieel bekrachtigd met de contractondertekening in Deventer. Het contract biedt ruimte voor een samenwerking van maximaal zeven jaar.
Nieuw schoonmaakcontract Deventer Ziekenhuis
Foto: ANP XTRA Roos Koole

Het Deventer Ziekenhuis besloot dit jaar om de schoonmaakdienstverlening opnieuw op de markt te brengen. Het Deventer Ziekenhuis heeft dit in samenwerking met Intrakoop, de inkoopcoöperatie van en voor de zorg, gedaan. Het inkooptraject is volgens de Best Value Procurement methode op de markt gebracht. Hierbij ging het Deventer Ziekenhuis in gesprek met de grootste en meest ervaren schoonmaakbedrijven van Nederland. 'Het doel was onze positie als meest gastvrije ziekenhuis van Nederland vast te houden' aldus Frans Luttmer, Manager Facilitair Bedrijf van het Deventer Ziekenhuis. Daarnaast was de vraag aan de inschrijvers ervoor te zorgen dat het ziekenhuis van boven tot onder zou worden schoongemaakt, voor een vast budget per jaar. Deze doelstelling maakt dat Best Value Procurement de meest geschikte vorm van inkopen is aldus Sander Hummeling, Segmentmanager Facilitair van Intrakoop.

Meten kwaliteit

De keus voor Gom werd ingegeven door de overeenkomstige visie op het verlenen van schoonmaakdienstverlening in combinatie met gastvrijheid. Het ziekenhuis en Gom maken afspraken over hoe de kwaliteit van het schoonmaakwerk bij alle gebruikers (medewerkers, bezoekers én patiënten) structureel wordt gemeten. Eventuele verbeterpunten zullen alsdan tot aanpassingen van het takenpakket leiden; hetgeen voor Gom ook tot een veel grotere flexibiliteit van werken leidt.

Nieuwe technieken

'Het Deventer Ziekenhuis wordt gezien als een van de mooiste en meest gastvrije ziekenhuizen van ons land. Wat is er dan niet mooier dat het schoonmaakcontract aan ons werd  gegund vanwege de toegevoegde waarde die wij bieden op het gebied van klantbeleving, innovatie en gastvrijheid', vertelt Herman Busch, directeur Gom ZorgSupport. 'In de schoonmaakdienstverlening wordt de gastbeleving een steeds belangrijkere factor. Natuurlijk blijft goede schoonmaak altijd de basis maar wij helpen onze klanten om de beleving, die hun gasten en gebouwgebruikers bij hun verblijf hebben, verder te verhogen. Dat doen we onder meer door de inzet van nieuwe technieken zoals de QR-code.'

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden