Luxe jaarverslag van thuiszorg wekt ergernis

Het jaarverslag 2008 van Thuiszorg West-Brabant is overdreven luxe, zegt de PvdA in Etten-Leur in BN de Stem. Alle gemeenteraadsleden ontvingen een exemplaar van het verslag gedrukt op zwaar hoogglanspapier in full-colour. Daar bovenop is op iedere pagina een insnede gemaakt rond een in de onderkaft geplakte echte perzikpit.

De PvdA schrijft in een brief aan de thuiszorginstelling dat deze ‘onzinnige geldsmijterij’ niet te rijmen is met 'de toenemende signalen dat de zorg aan cliënten te duur wordt en dus wordt wegbezuinigd'. Veel liever had de partij gezien dat een zakelijk overzicht van inkomsten en uitgaven digitaal aan de raadsleden was verzonden.

Gesprek met PvdA

Thuiszorg West-Brabant laat weten dat de directie binnenkort een gesprek zal voeren met de PvdA-fractie. Op de inhoudelijke kritiek wil de zorginstelling niet reageren. Het jaarverslag is volgens de woordvoerder verspreid in een oplage van circa 750 stuks. (Zorgvisie - Mark van Dorresteijn)

Lees ook:

Ziekenhuizen worstelen met jaarverslagen
Kwart instellingen te laat met jaarverslag

Administrator