Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Herpositionering Philips

Elektronicaconcern Philips wil voortaan door het leven gaan als innovatief bedrijf dat toegevoegde waarde biedt aan mensen. 'Innovatie moet betekenisvol zijn voor mensen', aldus bestuursvoorzitter Frans van Houten woensdag tijdens de onthulling van het nieuwe bedrijfslogo. De slagzin 'Sense and simplicity' is vervangen door 'Innovation and you' en het oude Philips schild keert in aangepaste vorm terug als bedrijfslogo.
Herpositionering Philips
Foto: philips communications

'De wereld verandert snel. Wij moeten veranderingen omarmen. Dit is een logische stap om mee te kunnen in de 21e eeuw', aldus van Houten. Hij verwacht dat het nieuwe logo helpt om de groei van het bedrijf te versnellen. Philips bereikt nu 1,7 miljard klanten. Dat moeten er in 2025 3 miljard zijn. Het concern heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een consumentenbedrijf tot een bedrijf waarin producten voor de gezondheidszorg en wellness een steeds belangrijker rol spelen.

Hartbewakingsapparatuur

In Nederland levert het bedrijf MRI-scans en andere diagnostische apparatuur. Ook biedt Philips totale pakketten aan waarbij financiering, onderhoud en consulting worden geregeld. Van Houten kondigde aan dat dit jaar nieuwe hartbewakingsapparatuur beschikbaar zal komen voor Nederlandse ziekenhuizen. 'Daardoor is het mogelijk om patiënten eerder over te brengen naar een andere afdeling. Dat kan besparingen opleveren', aldus Van Houten. 

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden