Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Kika introduceert klantenkaart

Fondsenwerver wil spaarregeling met bedrijven opzetten om onderzoek naar kinderkanker te financieren.
Fotolia

De Stichting Kinderen Kankervrij zoekt verregaande samenwerking met het bedrijfsleven.

KiKa
De stichting wil onder andere een KiKa-klantenkaart te introduceren. Consumenten sparen met hun kaart bij aankoop van een product, en kunnen dit bedrag doneren aan het onderzoek naar en genezing van kinderen met kanker. Dat kondigt Frits Hirschstein, directeur en oprichter van KiKa, aan in een gesprek met het FD.

Prinses Máxima Centrum
Volgens Hirschstein is het geld hard nodig om de genezingskans van kinderen met kanker te verhogen naar 95 procent. Nu is dat nog 75 procent. KiKa steunt het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in dit streven. KiKa laat weten een bedrag van bijna 7 miljoen euro te hebben gedondeerd voor de bouw van het centrum en 35,5 miljoen euro te hebben toegezegd voor de inrichting.

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden