Pagina niet gevonden
Sorry, we kunnen de pagina die je zoekt niet (meer) vinden.
Je kunt naar de (homepagina) gaan HOMEPAGINA

Onze laatste artikelen

Passende zorg

Uitslag poll: Passende zorg vraagt om vertrouwen

Vertrouwen lijkt een belangrijk onderdeel te zijn bij de bekostiging van passende zorg. Het is een onderwerp dat terugkomt bij de voor en tegenstanders van de stelling: Binnen het huidige zorgstelsel is bekostiging van passende zorg onmogelijk. Twaalf van de 21 respondenten zijn het hiermee eens. Negen respondenten zien wel mogelijkheden zien binnen het huidige stelsel en zijn het niet eens met de stelling.
Preventie
Jochen Mireau

Jochen Mierau: ‘Juist populistische partijen hebben veel te winnen met preventie’

Juist de kiezers van populistische politieke partijen als de PVV en BBB het meeste mee te winnen bij actief overheidsbeleid voor preventie. “Ze laten eerst de voedingsindustrie verdienen aan burgers met een ongezonde leefstijl en daarna mag de medische industrie verdienen met repareren. Dat dubbele verdienmodel van ziekte zouden de PVV en BBB in het belang van hun eigen kiezers moeten doorbreken”, zegt hoogleraar Jochen Mierau.
Tech

‘Concrete afspraken voor gegevensuitwisseling en digitalisering ontbreken nog in IZA-regioplannen’

In drie van de 39 ingediende regioplannen staan concrete afspraken over digitalisering en gegevensuitwisseling. In zeven van de plannen staat helemaal niets over dit onderwerp, terwijl in het landelijke Integraal Zorgakkoord als verplicht thema is aangemerkt. Het tekent de worsteling van de IZA-regio's met dit onderwerp, stellen adviseurs van Berenschot.
Ziekenhuiszorg

Na invoering ‘zbc’ stijgt patiënttevredenheid naar 100 procent bij Gelre Ziekenhuizen

Gelre ziekenhuizen heeft vorig jaar besloten de planbare zorg te organiseren als een zbc. Het ziekenhuis begon met galblaas- en liesbreuk-operaties in haar ‘focuskliniek’. De resultaten zijn spectaculair: in een jaar namen de wachttijden af van acht maanden naar vijf dagen. De tevredenheidsscore bij patiënten voor deskundigheid, gastvrijheid en nakomen van afspraken steeg naar 100 procent.
Nieuwsbrief Abonneren