Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Agenda

Succesvol veranderen, Wmo 2015

Meeting Plaza Utrecht, Utrecht
394 Algemeen

Details evenement

20 mei 2014
10:00 uur
Meeting Plaza Utrecht, Utrecht
ZorgvoorKennis
06-36101048
275

Alle gemeenten in Nederland bereiden zich voor op de overgang van taken vanuit de AWBZ naar de Wmo. Dat vraagt om een flinke aanpassing van de interne organisatie. Maar de kanteling betekent ook écht een andere manier van werken in het veld. Tijdens de Kennisdag Wmo krijgt u handreikingen voor een succesvolle transitie die meteen een transformatie in zich draagt, met aandacht voor de techniek en het proces. Bij de Kennisdag Wmo staat succesvol veranderen, klantgericht werken en klantgericht communiceren centraal. Er is veel ruimte voor kennisuitwisseling in een ‘open space’.

PROGRAMMA

10.00                      Ontvangst bij Meeting Plaza in Utrecht

10.20                      Opening en introductie op de dag

10.30 – 11.15         Wmo 2015: transitie en transformatie, Hugo ter Steege, directeur Ter Steege Consult en beleidsadviseur gemeente ’s-Hertogenbosch. Wat is de opgave voor gemeenten? Wat is het verschil tussen transitie en transformatie? Hoe borgen we de aandacht voor de transformatie in het dominante transitieproces? Wat is er op beleidsmatig en uitvoerend niveau voor nodig om de transformatie voor elkaar te krijgen? 

11.15 – 12.00         Ervaringen van deelnemers, best practices

Hanno van der Steen, adviseur bij PrimaVista. Wat zijn goede ervaringen bij gemeenten? Hoe maakt u optimaal gebruik van de ‘open space’, op deze Kennisdag en daarna?

12.00 – 13.15         Lunch en ervaringen uitwisselen en in een ‘open space’

13.15 – 15.30

Workshop 'Neem voor de verandering de makkelijke weg',  Frédérique Spannenburg van Plan B – Voor de verandering. Deze workshop is bedoeld voor (project)managers en adviseurs die (meer) regie willen voeren op hun verandering. In deze workshop kunt u ervaren hoe u uw impact op verandering drastisch kunt verhogen. U maakt kennis met onze concrete handvatten om organisaties, teams en medewerkers te helpen sneller en effectiever te veranderen.

Of

13.15 – 15.30

Workshop ‘Klant centraal’, Jean-Pierre Thomassen, customerdelight.nu. In deze workshop kijkt u vanuit de klant en denkt u vanuit een ‘customer journey’. Wat zijn de problemen van de cliënt en hoe gaan uw medewerkers daar mee om? Hoe gaat u de processen sturen? Hoe kunt u werken aan kwaliteit? Hoe geeft elke cliënt het gevoel uniek te zijn? Welke kansen zijn er om uw reputatie te laten groeien?

Of

13.15 – 15.30

Workshop ‘Oplossingsgerichte communicatie’, Sven Gutker de Geus van ZorgvoorKennis. In deze workshop ervaart u wat de kracht is van oplossingsgerichte gesprekstechnieken. Door te oefenen met reflecteren en door de klant zelf de regie te laten houden wordt beleid en advisering effectiever.

15.30 – 16.30      

Ervaringen uitwisselen en in een ‘open space’, met een drankje