Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Agenda

Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement in de zorg

Oudlaan 4, Utrecht
5 Algemeen

Details evenement

31 oktober 2017
09:30 uur
Oudlaan 4, Utrecht
Q-Academy
informatie@qacdemy.nl
088-1020950
440,-

Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer’ op moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Zorgorganisaties moeten dus opdrachten gaan verwerven en (proactief) gesprekken gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor! Tegenwoordig hebben zorgaanbieders met steeds meer verschillende zakelijke relaties te maken: gemeenten en provincies, zorgkantoren, eerstelijns zorgaanbieders (ketenafspraken) of andere financiers. Allemaal relaties waar u wat van wilt! Voor u dus van groot belang om het accountmanagement professioneel te organiseren binnen uw organisatie. Dat betekent dat u kennis van uw klanten moet hebben en een concreet accountplan moet opstellen gericht op verkoop, relatiebeheer en accountmanagement. Maar hoe ziet zo’n accountplan eruit? En wat wordt er eigenlijk van een accountmanager verwacht? Hoe onderhoud en verstevig ik de relatie met mijn zakelijke klanten? Q-Academy biedt een praktische en interactieve training. We gaan in op de rol, het takenpakket en de competenties van de accountmanager en het toepassen van verschillende relatiebeheerstrategieën. U leert hoe u met succes langdurige zakelijke relaties kunt aangaan en ontwikkelen, en hoe u grip krijgt op het commerciële proces. Aan de hand van een format gaat u zelf aan de slag met uw eigen accountplan en accountmanagementstrategie, met bijbehorende doelen, activiteiten en planning. U krijgt handvatten voor het intern organiseren van het relatiebeheer en het versterken van uw onderhandelingspositie. Deze verdiepingstraining is bedoeld voor medewerkers van zorg- en welzijnsorganisaties die zich bezig (gaan) houden met strategisch relatiebeer en accountmanagement en het opstellen en uitvoeren van een accountplan. Na afloop van de training: ◦Weet u hoe het accountmanagementproces eruit ziet. ◦Weet u hoe u een praktisch accountplan kunt opstellen en uitvoeren. ◦Heeft u de aanpak voor uw eigen accountmanagementstrategie en accountplan in hoofdlijnen uitgewerkt (roadmap).

Maatwerk: deze training is ook geschikt voor incompany doeleinden. Wij maken het programma op maat naar de situatie in uw organisatie.

Kijk voor meer informatie en inschrijven op: https://www.qacademy.nl/opleidingen/open-trainingen/opstellen-accountplan-relatiebeheer-en-accountmanagement-in-de-zorg