Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

VGN: “Cliënten zijn tevreden”

De Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) reageert bij monde van voorzitter Hans Ouwerkerk op het IGZ-rapport over de gehandicaptenzorg.

“We wisten dat de kwaliteit onder druk stond, maar instellingen kunnen de nu bestaande zorgvraag niet meer altijd kwalitatief verantwoord beantwoorden”, schrijft Ouwerkerk op de site van VGN. “De Benchmark laat zien dat de cliënten tevreden zijn, maar het inspectierapport laat zien dat het beter moet. Dat pakken we op”.

Niet toereikend

De Inspectie voor de Gezondheidszorg concludeerde gisteren dat bij driekwart van de instellingen voor gehandicapten de zorg niet toereikend is.

Samenwerken

Verbeteren kan de branche niet alleen, zegt de VGN. Daarom wil de branchevereniging zich hiervoor blijven inzetten samen met de cliënten- en ouderorganisaties, met name VG-belang en de CG-raad. Maar ook de IGZ, VWS, zorgkantoren en bijvoorbeeld OC&W zijn daar bij nodig.

Betere inroostering

De organisatie stelt verder dat het ook “draait om de instellingen zelf, met bijvoorbeeld betere inroostering en betere aansturing van hun medewerkers.” (Zorgvisie – Wouter van den Elsen)

Links

Andere reacties op het IGZ-rapport

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.