In de campagne worden tal van activiteiten georganiseerd waarin beroepstrots met aspecten als waardering, de aantrekkelijkheid van het vak, de kwaliteit van de zorg, de personeelssamenstelling en de cliëntenpopulatie naar voren komen. Daarbij worden zorgverleners tevens concrete handvaten aangedragen zodat zij zelf aan de slag kunnen gaan met het verbeteren van de randvoorwaarden om trots te zijn op hun eigen werk.
‘Zusters on Tour’
Een van de groote deelcampagnes is ‘Zusters on Tour’ waarbij verzorgings- en verpleeghuizen worden bezocht met een act om verzorgenden zelfbewuster te laten worden. Dit deelproject is vandaag met de aankomst van de bus, officieel gestart.
Initiatiefnemers
De campagne die duurt tot eind 2007 is een initiatief van het Ministerie van VWS en wordt vormgegeven door de AVVV, Algemene Vereniging Verpleegkundigen en Verzorgenden, STING, de Landelijke Beroepsvereniging Verzorging, NMVV, het Nationaal Museum Verpleging en Verzorging en brancheorganisatie Actiz. (AVVV / VWS)