Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Halvering reclameuitgaven verzekeraars

Zorgverzekeraars hebben het afgelopen jaar 46 miljoen euro uitgegeven aan reclame-uitingen. Dat is bijna een halvering ten opzichte van vorig jaar, toen de verzekeraars ruim 78 miljoen hebben uitgegeven.
Halvering reclameuitgaven verzekeraars

Dit blijkt uit onderzoek van Atos Consulting Trends Institute. Volgens Atos is de daling van de uitgaven met name veroorzaakt omdat het commerciële seizoen voor het verzekeringsjaar 2005/2006 aanzienlijk langer was dan 2006/2007.

Collectief

De effectiviteit van de reclamecampagnes is dit jaar wel groter omdat meer nadruk is gelegd op collectiviteiten. Het aantal collectief verzekerden is dit jaar toegenomen van 50 naar ongeveer 55 procent.

Effectief

Verzekeraars geven nog relatief weinig geld uit aan reclame op internet, ondanks dat ruim een kwart van de nieuwe verzekerden zich via internet hebben aangemeld. (ANP)

Administrator

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden