Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Forse rookontwikkeling in ziekenhuis Almelo

In het Twenteborg Ziekenhuis in Almelo zijn gisteravond tientallen patiënten geëvacueerd, nadat er forse rook was ontstaan op de tweede verdieping van het ziekenhuis. Volgens een woordvoerder is er geen sprake geweest van brand.

De rook kwam op de afdelingen terecht toen een V-snaar knapte in het luchtbehandelingssysteem van het ziekenhuis. In plaats van frisse lucht verspreidde het systeem de rook. Volgens de zegsman werden drie complete verpleegafdelingen uit voorzorg ontruimd. Niemand raakte door het incident gewond. De patiënten zijn overgebracht naar een ander gedeelte van het ziekenhuis aan de Zilvermeeuw.

Brand

Het Twenteborg Ziekenhuis werd in september 2006 getroffen door brand in een operatiekamer. De brand ontstond destijds in een zuil van een anesthesieapparaat. Een 69-jarige vrouw die werd geopereerd in de kamer waar brand ontstond, kwam daarbij om het leven. Nabestaanden van een man die op dat moment in een andere operatiekamer in het ziekenhuis onder het mes ging en acht maanden later overleed, claimden in 2008 dat de brand hem eveneens het leven heeft gekost. Deze man liep een infectie op. Volgens zijn familie is hij aan die infectie overleden.

Lees ook:

Operatiekamers inTwenteborg weer open
Schadevergoeding voor nabestaanden Twenteborg
Bussemaker wil aandacht voor brandveiligheid

Administrator

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden