De garantieafspraken houden in dat Nij Smellinghe de kwaliteit van de zorg garandeert en bij eventuele complicaties of terugkerende klachten binnen één jaar de kosten daarvan voor eigen rekening neemt. Zowel Nij Smellinghe als De Friesland zien dit als een goede manier om te laten zien dat ze achter de kwaliteit van hun producten en diensten staan. Bovendien wordt hiermee de transparantie richting verzekerden vergroot. De garantieafspraken zijn uniek voor Noord-Nederland.
Kwaliteit
Cees Meijer, voorzitter raad van bestuur van Nij Smellinghe op Huisartsvandaag: “Wij zien deze garantieafspraak als een mogelijkheid om onze klanten en De Friesland te laten zien dat wij overtuigd zijn van de kwaliteit van de door ons geleverde zorg. Wij geloven in ons product en zijn er van overtuigd dat onze klanten dit aanspreekt.”
Klantenwensen
Hans Feenstra, voorzitter van de raad van bestuur van De Friesland: “Door het ontbreken van goede kwaliteitsinformatie weten klanten nog niet waar ze nu het beste voor hun zorg terecht kunnen. Klanten weten echter wel dat garanties een teken zijn van kwaliteit. Met deze afspraak komen wij tegemoet aan de wensen van onze klanten.” (Huisartsvandaag)
Lees ook: