Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Bewoner verzorgingscentrum dood door brand

Een bewoner van verzorgingscentrum Flevohuis in Amsterdam is zaterdagavond om het leven gekomen door brand.

“Hij liet per ongeluk zijn sigaret vallen op zijn zeer brandbare kleding, die snel vlam vatte”, vertelt de woordvoerder van het Flevohuis. “Toen het brandalarm ging, waren medewerkers snel ter plaatse met brandblusser, maar voor de bewoner was het al te laat.”
De brand heeft zich beperkt tot de rookruimte, waardoor andere bewoners niet gewond zijn geraakt. De bewoner zat in zijn eentje in de rookruimte waar geen toezicht was. In het centrum woonde de man ‘beschermd’. De woordvoerder spreekt van ‘een verschrikkelijk ongeluk’. (Zorgvisie - Annelies Vermeulen)

Lees ook:

Brandschade ziekenhuizen groeit explosief
Gewonde door brand verpleegtehuis Gorinchem
Bussemaker wil aandacht voor brandveiligheid

Administrator

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden