Bij het maken van een afspraak worden de patiënten van het ziekenhuis in Almere via een vragenlijst naar de juiste vakgroep geleid. Vervolgens maakt de patiënt een online afspraak die wordt bevestigd per e-mail of SMS.
Voorbereiding consult
De patiënt heeft ook de mogelijkheid om extra vragen te beantwoorden waarmee de specialist zich kan voorbereiden op het consult. Na het consult wordt de patiënt via SMS of e-mail uitgenodigd om de uitslagen in te zien in zijn eigen dossier en eventueel een vervolgafspraak te maken.
Discussieforum
Het is de bedoeling dat de website nog verder uitgebreid zal worden. Zo wordt het in de toekomst mogelijk dat patiënten thuis een slecht nieuwsgesprek met de dokter nog eens kunnen terugzien met behulp van de webcam. Verder wordt gedacht over het invoeren van een discussieforum voor patiënten.
Mijnflevoziekenhuis.nl
Via mijnflevoziekenhuis.nl zijn nu alle poliklinieken van het Flevoziekenhuis online. Het ziekenhuis heeft zich als doel gesteld dat in 2010 40 procent van de afspraken via internet gaan lopen. (Mario Gibbels – ICTzorg)
Lees ook:
IGZ: ‘Ziekenhuizen verbeteren informatiebeveiliging’
ChipSoft en Siemens beste EPD’s volgens ggz
Buurtzorg draait pilot met nieuw informatiesysteem