Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Sint Maartenskliniek neemt belang in ZBC ViaSana

De Sint Maartenskliniek en zelfstandig behandelcentrum ViaSana gaan samenwerken. Hiertoe hebben de partijen getekend.
Sint Maartenskliniek neemt belang in ZBC ViaSana

De komende maanden moet duidelijk worden hoe de strategische samenwerking er precies uit gaat zien. De Sint Maartenskliniek neemt een financieel belang in zelfstandig behandelcentrum ViaSana.

Wachtende patiënten

Beide klinieken verwachten grote voordelen van de samenwerking. Peter Hoppener, voorzitter van de raad van bestuur van de Sint Maartenskliniek: “ViaSana heeft de afgelopen vijf jaar een zeer goede reputatie opgebouwd in de behandeling van patiënten met schouder-, rug-, knie- en heupklachten waarbij kleinschalige, persoonlijke zorg centraal staat. Aan dit succesverhaal willen we niks veranderen. Wel kunnen wij patiënten, die bij de Sint Maartenskliniek vaak lang moeten wachten, beter van dienst zijn.”

Kwaliteit verhogen

Johan de Bruin, algemeen directeur van ViaSana: “Wij beschouwen het als een geweldige kans om met een van de beste orthopedische centra van de wereld samen te kunnen werken. Met de kennis, ervaring en onderzoekstraditie van de Sint Maartenskliniek kunnen wij de kwaliteit van onze behandelingen in de toekomst verder verhogen. Wij vullen elkaar prima aan.”

Orthopedische zorg

De Sint Maartenskliniek te Nijmegen en Woerden is als enige ziekenhuis in Nederland gespecialiseerd in houding en beweging. Kliniek ViaSana is een IMSZ (Instelling voor Medisch Specialistische Zorg) en gespecialiseerd in verzekerde orthopedische zorg. Jaarlijks behandelt de Sint Maartenskliniek 50.000 patiënten. Het orthopediecentrum van de Sint Maartenskliniek behoort tot de 13 meest gerenommeerde orthopedische centra ter wereld. (Zorgvisie - Wouter van den Elsen)

Lees ook:

UMCU gaat samenwerken met Maartenskliniek
Wim de Bie treedt af als voorzitter Sint Maartenskliniek
Maartenskliniek verlaagt prijzen
Sint Maartenskliniek wint Zorgvernieuwingsprijs

Gerelateerde tags

3 reacties

  • no-profile-image

    Henk Jansen

    Was vandaag voor een gesprek met een arts over mijn probleem.ik heb een hernia en een Kanaal Stenose. toen ik de afsraak maakte heb ik aan de telefoniste gevraagt of ze deze oparatie daar ook daar uitvoeren. er wit mij verteld dat er al meer van deze operaties geweest waren. ik heb daarna no drie maal terug gebeld alles was ok.toen ik vandaag een gesprek met de arts had bleek dat ze die operatie daar helemaal niet deden was te ingewikeld nu ben ik weer bij af kan ik weer naar een ander ziekenhuis ik vind het niet goed dat je niet eerst een arts kunt spreken aan de telefoon dan weet je waar je aan toe bent

  • no-profile-image

    Jeroen van Druten

    >:-( In de berichtgevingen die ik hierover links en rechts gelezen heb wordt door Viasana tevens gesteld dat ze gaan helpen de lange wachttijden voor behandeling in de st. Maartenskliniek te bestijden. Ik herinner me nog goed dat bij de opening van Viasana keihard gesteld werd dat de maximale wachttijd in Mill 2 weken zou zijn. Zou het dreigen om langer te worden zouden desnoods `s-nachts of in de weekenden door gaan. Maar wat blijkt:
    Wachttijd bij Viasana in Mill voor een schouderoperatie is nu 10 weken !!! Wie gaat hier wie helpen? Uit pure arrenmoede moet ik Nu naar Duitsland om aan mijn schouder geopereerd te worden.
    Ik begrijp trouwens toch al niet waarom in een beschaafd en geciviliseerd land je 5 maanden met pijn in je schouder moet blijven lopen voordat er geopereerd kan worden. Belachelijk. En als je dit dan leest heb ik daar oprechte bedenkingen bij.

  • no-profile-image

    William D.(Bill) Hermsen.Dordrecht.NL

    Een goede ontwikkeling in de Marktwerking van de Zorg. Het Rapport van Boer & Croon is helder. In 2010 omzet in NL - ZBC; 500 miljoen Euro s ; en in 2015 naar 5 Miljard Euro omzet in de ZBC-wereld.Als Ziekenhuizen daar niet op inspelen verliezen ze deze Marktwerking-Slag in de Zorg.Ik ken Ziekenhuis-Economen die daar niets van willen weten. Mijn vraag is , waarom? De Client Bepaald !!!

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden