Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties7

Buurtzorg Nederland groeit 3683 procent

De omzet van Buurtzorg Nederland is in twee jaar tijd gegroeid met 3683 procent. De landelijk werkende thuiszorgorganisatie uit Almelo ontving gisteren de Gazelle Award van het Financieele Dagblad voor snelst groeiende bedrijf in Oost-Nederland.
Buurtzorg Nederland groeit 3683 procent

De omzet groeide van een omzet van 1 miljoen euro in 2007 naar 40,6 miljoen in 2009. Dat is een groei van 3683 procent. Voor 2010 komt de omzet waarschijnlijk uit op zo’n 80 miljoen euro, verwacht directeur Jos de Blok die blij is met de prijs: “Het allerbelangrijkste is om het eenvoudig te houden, want dan heb je nauwelijks managers nodig.”

Buurtzorg model voor Nederland

Buurtzorg Nederland werkt met zelfstandig werkende teams met veel hoopopgeleide verpleegkundigen. Bijna de helft van alle wijkverpleegkundigen in Nederland werkt bij Buurtzorg. Slimme ict houdt de overhead minimaal. Door deze aanpak zijn er bijna geen managers nodig. Het regeerakkoord van het nieuwe kabinet stelt de werkwijze van Buurtzorg model voor de hele thuiszorg. (Zorgvisie – Bart Kiers)

Lees meer:

Buurtzorg staat model voor thuiszorg

Balkenende krijgt boek over Buurtzorg

Gezocht: Zorgmanager en Talent van het jaar 2011

De inschrijving voor Zorgmanager en Talent van het jaar 2011 zijn weer gestart. Meer over de procedure..

7 REACTIES

  1. Weet je waarom buurtzorg jos de blik als beste werkgever is gekozen? Omdat de teams maar raak schrijven en alles boeken op de client. Vanaf dit jaar is het helemaal feest want jos de blok heeft bij de overheid voor elkaar gekregen dat hij regelarm mag werken! Het einde is zoek geen enkele verantwoording bij buurtzorg!

  2. Lees alle reacties
  3. Dat buurtzorg niet uit kan is mij ook al wel helder, gewoon contracten uitgeven terwijl er geen clineten zijn en dan idd bij de paar clienten pen reistijd op extra of zelfs vp boeken !
    De kleine teams laat me niet lachen, 15 dames bij elkaar die niets van elkaar aannemen… dat is mijn ervaring met Buurtzorg.
    Als Jos het met dezelfde bedragen zou moeten doen dan alle andere zorgaanbieders dan zat ie nu in een hutje op de hei ! Hoop dat hier ook onderzoek naar komt, ik walg namelijk van dit mooi weer spelen, we doen het zo goed, terwijl het in mijn ogen gewoon fraude is !

  4. Tussen de negatieve reacties herken ik de dagelijkse praktijk niet. Met de komst van Buurtzorg in mijn praktijk is er weer zelfstandige initiatiefrijke en beslisvaardige verpleegkundige zorg met korte duidelijke lijnen. het uitsplitsen van taken naar allerlei opleidingsnivo’s om kosten te drukken versplinterde de zorg onnodig. Daarbij lijkt er bij het management van de ‘oude’ thuiszorgorganisaties geen drive om de inhoud van het vepleegkundig vak op een hoger plan te zetten. Kennis , kunde en zelfstandigheid.
    Het afserveren van A verpleegkundigen als ’te duur’ voor eenvoudige zorg is een dure fout geweest. Thuiszorg is per definitie complex. Als je laat zwachtelen door een verbandteam , mis je de therapietrouw, de benauwdheid , de voedingstoestand de comorbiditeit. als je hartfalen patienten 1x per week laat douchen door iemand die niets van hartfalen weet zul je verslechtering missen en pas laat aan de bel trekken.
    Opmerkelijk dat verpleegkundigen de druk van management op de inhoud van hun vak zo lang getolereerd hebben. Jos heeft daar een streep onder gezet. En natuurlijk moet er goed gekeken worden naar fraude als daar aanwijzingen voor zijn. zullen we dat overlaten aan de verzekeraar die de rekening betaalt? zij zijn aangewezen om zorg tegen een goed tarief in te kopen en zullen zich niet de kaas van het brood laten eten.
    Ik hoop dat de boze schrijfsters willen kijken naar hoe hun organisatie is omgegaan met henzelf in de afgelopen jaren. Ben je echt gesteund in je vak , kreeg je echt verantwoordelijkheid, waardering, steun en mogelijkheid om te vernieuwen? als dat zo is zit je goed en zul je geen last hebben van Buurtzorg of andere concurrenten.

  5. Ik lees op internet dat Buurtzorg Nederland met Menzis Zorgkantoor en met Agis Zorgkantoor 100% CTG heeft afgesproken vanaf 2006 2007 2008 2009 2010 2011. Als dat zo is dan is dat niet overeenkomstig de offertes die alle andere zorgaanbieders indienen. Volgens mij is dat dan fraude fraude en moet dat geld terug.

  6. Ook ik moet gewoon eerlijk zijn het is drama bij BUURTZORG NEDERLAND van JOS DE BLOK. Ik herken me helemaal in de reacties hierboven. Ik vroeg mij af hoe het kan dat nieuwe zorgteams bij de opstart het eerste jaar hun contracturen 36 uur per week declareren terwijl ze… 2 cliënten hebben ( buurtzorg Rotterdam bijvoorbeeld) dat zijn 32 onproductieve uren per week!! DAT KAN NIET!! Ik vermoede al langer oneerlijke concurrentie. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen. 1. Heel veel teams schrijven hun reistijd op naam van de client 2. Buurtzorg geeft heel veel door op de extra en speciaal producten aan het zorgkantoor. Vaak 40 procent van de pv boeken ze op pv speciaal of extra en dit tarief is gelijk aan het vp tarief en dat voor een steunkous!!! Ik heb het kantoor mee geconfronteerd dat dit niet eerlijk en fraude is. Toen kreeg van een collega zelfs nog meer info …. Buurtzorg krijgt al vanaf 2006 ook nog eens het maximum haalbare tarief! Maximum CTG tarief terwijl de concurrent vaak veel lager zitten! Ze had betekend dat buurtzorg meer dan 15 miljoen euro teveel had gekregen vanaf 2006 tov andere zorgaanbieders en tov het werk de acties bij de client. FRAUDE dat geld moet terug NU. Sorry dat ik zo fel ben maar het raakt me gewoon diep in mijn hart. De cliënten betalen veels te veel voor de zorg. Het is 1 grote leugen en Jos de Blok moet eerlijk zijn!

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.