De samenwerking is een antwoord op de vraag die zorgkantoor VGZ heeft gesteld aan deze zorgaanbieders om de zorg voor mensen met een licht verstandelijke beperking als keten te ondersteunen. Doelstelling daarbij is om de wachtlijst voor de juiste zorg te beperken door sneller de juiste dienstverlening te kunnen aanbieden of een goed alternatief tijdelijk aan te bieden. Daarnaast kunnen alle zorgverleners nu makkelijker de juiste zorg organiseren doordat de organisaties onderling beter bekend zijn met de zorg die een ieder aanbiedt. In een maandelijks overleg worden de verzoeken van cliënten besproken en wordt een passend aanbod van zorg aangeboden.
Overdracht
‘In de afgelopen maanden hebben we al ervaren dat deze samenwerking er voor zorgt dat we veel beter de overdracht kunnen regelen tussen de betrokken organisaties die hulpverlening aanbieden aan een cliënt’, aldus Miela Martis, persoonlijk begeleider bij ’s Heeren Loo. ‘Daarnaast krijgen we veel meer zicht op welke vragen mogelijk aan ons gaan gesteld worden, waardoor je je als organisatie hier op voor kunt bereiden en kan zorgen voor een goede intake en start van dienstverlening. Cliënten krijgen te maken met één persoon en daarmee kunnen ze veel beter een vertrouwensband mee opbouwen.’ (Zorgvisie – Wouter van den Elsen / Twitter)
Lees meer:
’s Heeren Loo biedt cliënten internet
Jan Willem Buyser wordt commissaris ’s Heeren Loo
Marion Stein voorzitter toezicht Humanitas Woonzorgplus