Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Week 34: Co-create

De redactie van Zorgvisie heeft toegang gekregen tot de computer van controller Guus Roodt van Medisch Centrum Centrum. U leest mee hoe hij communiceert met de belangrijkste stakeholders.


Week 34: Co-create


23-08-2010
Van: guus.roodt@mccentrum.nl
Aan: eugene.dewit@mccentrum.nl


Beste Eugene,

Even een nabrander bij je project ‘Meer kleur in kledij’, waar ik vorige week adviseerde vast te houden aan ons standaardconcept (wit, unisex). Medilex organiseert op 22 september een conferentie over dit thema, onder de titel ‘One size fits all?’. Het speelt dus ook elders. Aanmelden?

Guus


24-08-2010
Van: guus.roodt@mccentrum.nl
Aan: mt@mccentrum.nl


Beste mt-ers,

Even de tussenstand van de begroting 2011. We zijn nog ver verwijderd van ons doel. Werken met de kaasschaaf levert onvoldoende op, ook de lijst met heilige huisjes bevat onvoldoende bezuinigingspotentieel. In overleg met de Raad van Bestuur is daarom besloten om het proces over een andere boeg te gooien waarmee we van een probleem opeens een kans maken. Medisch Centrum Centrum wordt het eerste ziekenhuis in Nederland waar patiënt en professional de gezondheid volgens de methode van ‘co-create’ gaan aanpakken. De behandeling wordt een gezamenlijke ervaring van waardecreatie tijdens interactie. We spreken niet meer van patiënten, cliënten of klanten, vanaf nu heten we namelijk de prosumers van zorg welkom in ons ziekenhuis. De prosumer is de drijver van onze klantwaarde. Waarde is wat de prosumer als waarde ervaart. Dat wil zeggen hij moet ervoor betalen. Dit biedt grote kansen, zeker met de komst van het kabinet-Wilders waar de eigen bijdragen een grotere rol gaan spelen. Ik verzoek jullie uiterlijk donderdag met suggesties voor het invullen van co-creatorship te komen.
We gaan in 2011 aan de slag met de Prosumer Activity Cycle om de total customer experience in kaart te brengen. Om met directeur Stefan Olander van Nike te spreken: ‘in the past, the product was the end point of the consumer experience. Now it is the starting point’.

Succes,
Guus


25-08-2010
Van: guus.roodt@mccentrum.nl
Aan: adriane.berken@mccentrum.nl


Honey,

Ga je mee, it’s time to co-create!

Tarzan


27-08-2010
Van: guus.roodt@mccentrum.nl
Aan: mt@mccentrum.nl


Beste mt-ers,

Hierbij de eerste oogst van co-creation. Van de functieafdeling cardiologie komt de suggestie om de fietstest te koppelen aan onze stroomvoorziening. We gaan daarbij een competitief element inbouwen, waarbij de grootste stroomopwekker als eregast ingezet mag worden bij de duurproef wanneer het hoofdnet wordt afgeschakeld. Van orthopedie komt de suggestie om de revalidatie na een heupoperatie te koppelen aan de afdeling patiënttransport. Onderdeel van de revalidatieoefeningen wordt het verrijden van bedpatiënten van- en naar de ok. De intensive care wil de beademing koppelen aan de longfunctietesten van prosumers op onze afdeling longgeneeskunde. En jullie weten dat de mondharmonicatherapie van onze longafdeling al enkele jaren een groot succes is bij de jaarlijkse kerstviering. Co-creation avant la lettre: we deden het al maar wisten het niet! Dit zijn slechts vier initiatieven waarbij onze patienten co-creator van de diensten van MCC kunnen worden. Wie biedt meer?

Prettig weekeinde,
Guus


Lees meer:

Dossier @mccentrum.nl

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden