Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Digitale klankbordgroep bij Cliëntenraad St. Jans Gasthuis

Mario Gibbels
De Cliëntenraad van het St. Jans Gasthuis heeft sinds kort een digitale klankbordgroep. Zo kan de Cliëntenraad snel en doeltreffend haar achterban raadplegen en informeren.

“Mensen die zich betrokken voelen bij het wel en wee van het ziekenhuis kunnen zich als gebruiker via internet aanmelden voor de digitale klankbord”, stelt het ziekenhuis. Gebruikers van de klankbordgroep kunnen deelnemen aan polls en enquêtes over actuele thema’s binnen het St. Jans Gasthuis. Daarnaast kunnen ze een bibliotheek van relevante artikelen en rapporten raadplegen en snel digitaal contact leggen met de cliëntenraad. Ook wat er ter sprake komt in de vergaderingen is terug te zien.

Waaktaak

De Cliëntenraad heeft als taak te waken over de kwaliteit en de continuïteit van de dienstverlening van het ziekenhuis. De mening van de achterban is daar bij belangrijk. “Die contacten blijven we onderhouden maar we willen meer de breedte in en met een veel grotere ‘klantenkring’ in contact komen dan tot nu toe en dat kan op een snelle en efficiënte manier met zo’n digitale klankbordgroep”, stelt Antoine Huijben, als cliëntenraadslid. Naast het raadplegen van een grote bevolkingsgroep is informeren een belangrijke doelstelling. De Klankbordgroep wordt door de Cliëntenraad via internet automatisch en zeer regelmatig geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen in het St. Jans Gasthuis. Een persoonlijke inlogcode geeft de leden via de website van het ziekenhuis toegang tot deze actuele informatie. Zoals persberichten, vergaderroosters of enquêtes over patiëntgerelateerde onderwerpen. (ICTzorg)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.