Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

GGZ EPD’s: ‘Chipsoft heeft bewezen mee te kunnen buigen als dat nodig is’

Mario Gibbels
ICTzorg brengt in kaart De Symfora Groep werkt sinds 2007 met een uitgebreid pakket van Chipsoft, waaronder ook het EPD valt. Rob Pieters, hoofd Product- en marktadministratie, vertelt over de ervaringen met Chipsoft.

Waarom hebben jullie voor deze leverancier gekozen?

“De belangrijkste reden voor die keuze was de flexibiliteit die Chipsoft kon leveren. Wij waren de eerste ggz-instelling die met Chipsoft ging werken en konden daardoor in samenspraak met Chipsoft veel zaken aanpassen naar onze wensen.”

Hoe bevalt het?

“Het bevalt goed. Het pakket blijkt aan de eisen te voldoen. Daarnaast valt vooral op hoe goed de facturatie werkt. De afgelopen jaren zijn van boven af veel wijzigingen opgelegd en daar moet je dan wel mee om kunnen gaan. Dat lukte. Het nadeel is dat al die wijzigingen negatief werken op continuiteit. Maar daar kan Chipsoft niets aan doen. De aanpassingen die nodig zijn kosten veel energie, tijd en geld. Het zou verstandig zijn als de beleidsmakers in Den Haag eens een keer een goed plan maken, waar ze aan vasthouden. Nu moeten mensen die het liefst met een vast stramien werken, elk jaar opnieuw op een andere manier gaan werken. De voortgang van het proces stagneert op zo’n manier.”

Denkt u dat het EPD van Chipsoft voldoet aan de eisen die er liggen voor de landelijke aanbesteding?

“Ik ken de eisen niet uit mijn hoofd, en weet dus ook niet of ze er aan kunnen voldoen, maar ik ga er wel vanuit. Ook hier komt de flexibiliteit om de hoek kijken. Chipsoft heeft bewezen mee te kunnen buigen als dat nodig is.” (ICTzorg – Hein Bosman)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.