Voor Stichting 113Online is deze handreiking van groot belang. Op deze wijze kunnen nog meer mensen bereikt worden die tot nu toe eerst een zoektocht moesten ondernemen op internet.
E-mail en chat
Sinds de lancering van 113Online op 7 oktober 2009 is aan veel mensen een luisterend oor geboden door de vele vrijwilligers van Stichting EX6, Sensoor en Fonds Psychische Gezondheid die voor 113Online werken. Zo’n twintigduizend keer is gebeld naar het crisisnummer en per maand werden rond de 450 crisisgesprekken via de chat gevoerd. Naast crisisopvang biedt 113Online ook therapie in de vorm van e-mail en chat door psychologen. Meer dan drieduizend e-mails zijn reeds verstuurd en per maand zijn meer dan honderd chatgesprekken gevoerd. Daarnaast zijn veel mensen actief op het forum. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
Platform voor zelfmoordpreventie 113Online met sluiting bedreigd
Online zelfmoordpreventie krijgt ruim miljoen euro
Tweede Kamer en Klink willen zelfmoord terugdringen
Zolang mensen in een positie worden gedrukt dat ze geen andere oplossing meer zien zal suicide de eerste mogelijkheid zijn om zich te vergewissen van een vredig einde, en dan hoeft die hele politieke vooringenomenheid niet meer effectief met jou en je gezin het zwaard van Damocles te spelen!
Boeiend en zinnig bericht. Ik hoop dat de boodschap van dit boek ook snel zijn weg vind in onze samenleving:
http://www.levensklem.nl
Beschrijft een opzet waarmee ik denk we suicides met minimaal 30% kunnen terugdringen…
Iwanjka