Het winnen van de Spider Award heeft Curavista veel gratis pr opgeleverd, vertelt Esther van Noort, een van de oprichters van het bedrijf. “We werden meteen gebeld door Medisch Centrum Leeuwarden, het ziekenhuis waarmee we samenwerken. Die hebben MSdagboek nu in hun ‘hall of fame’ hangen. Ook is MSdagboek bij TV Friesland geweest en er zijn allerlei artikelen over verschenen. En sinds het winnen van de Spider Award is het bezoek aan onze website vervijfvoudigd.”
Curavista heeft meegedaan aan de Spider Award omdat ze hun product eens door een deskundige jury wilde laten beoordelen. Van Noort: “We zijn al die jaren voortdurend bezig geweest met het verbeteren van onze software en wilden ons product nu wel eens door een ander laten toetsen.”
Dat MSdagboek werd genomineerd voor de Spider Award kwam als een verrassing. Van Noort: “Ineens was er interesse vanuit allerlei partijen. En dat is natuurlijk alleen maar toegenomen nadat we de Spider Award ook nog eens wonnen. Tien jaar hebben we hard gewerkt, nooit veel aandacht aan marketing besteed, en ineens wilde iedereen met ons praten.”
Dat kost wel veel tijd, geeft Van Noort toe, maar het levert ook wat op. “Inmiddels werken we samen met vijftien ziekenhuizen en hebben we voor achttien indicaties een Gezondheidsmeter, zoals MSdagboek, gemaakt.”
Om aan die toenemende vraag te kunnen voldoen, werkt Curavista samen met andere partijen in de zorg, legt Van Noort uit. “Wij concentreren ons op verbetering van ons product en huren consultants in voor de verkoop. Want we blijven een inhoud gedreven bedrijf.” (ICTzorg – Mario Gibbels / Twitter)
Lees ook:
MSdagboek winnaar Spider Award
Chlamydia screening project wint Spider Award
Inschrijving Spider Award geopend
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.