Marketingcommunicatieadviseur Marieke Ploegh geeft aan dat de website twee prominente zoekfuncties heeft voor behandelingen en afdelingen. “Om te weten wat hen mankeert, gaan mensen naar ‘dokter Google’. Op onze website bereiden wij hen zo goed mogelijk voor op een behandeling of onderzoek. Wie is die arts die mij gaat behandelen, welk traject doorloop ik in het ziekenhuis, waarom zou ik naar het Martini gaan?”
Samen met internetbureau TamTam, belangenorganisatie Zorgbelang en huisartsen is dit concept uitgewerkt. “Mensen laten zich in hun keuzes steeds meer leiden door ervaringen van anderen”, zegt Ploegh. “Daarom geven we ook de patiënten zelf het woord.” Daarnaast biedt de website services om patiënten en hun naasten zo veel mogelijk te ontzorgen. Verder zijn er een feedbackforum, een nieuw e-mailadres voor suggesties en is elke webpagina via verschillende sociale media door de bezoeker te delen met zijn eigen netwerk. In een volgend stadium voert het Martini het online afspraken maken voor de patiënten door. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
Martini Ziekenhuis boekt 11 miljoen winst
Martini Ziekenhuis opent Twitterkliniek
Martini Ziekenhuis kiest voor Tools4ever