Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Vierstroom neemt Careware voor iOS in gebruik

Mark van Dorresteijn
Softwareontwikkelaar helpLine introduceert vandaag ‘Careware for iOS’. De app maakt Bring Your Own Device (BYOD) binnen het wijkgericht werken in de zorg mogelijk. Thuiszorgorganisatie Vierstroom gaat als eerste in Nederland registreren via de iOS-applicatie.
Vierstroom neemt Careware voor iOS in gebruik

‘Careware for iOS’ is in samenwerking met Vierstroom ontwikkeld, zodat de applicatie goed aansluit bij de werkprocessen in de (wijkgerichte) extramurale zorg. Cornelis de Pee, informatiemanager Vierstroom: ‘We zijn dit jaar live gegaan met de Android-applicatie van Careware, maar willen uiteindelijk volledig over op de iOS-variant. Het belangrijkste argument: Apple biedt de meest eenduidige interface en stelt ons in staat smartphones en tablets eenvoudig op afstand te resetten. Aangezien er in de ZorgICT-markt nog geen iOS app met uitgebreide functionaliteiten zoals Careware beschikbaar was, hebben wij helpLine gevraagd hun software ook geschikt te maken voor iOS.’

Careware for iOS


De nieuwe software is eigenlijk een applicatie met meerdere apps ineen. ‘Onze ambulant zorgverleners kunnen met Careware niet alleen hun planning inzien en tijd registreren; ook biedt de app communicatietools die samenwerking tussen de teamleden vergemakkelijken. Tevens toont Careware welke andere collega’s op dat moment in de buurt aan het werk zijn. Hierdoor kunnen cliënten bij onvoorziene wijzigingen in de zorgbehoefte direct en makkelijk worden overgedragen, of kan een teamlid snel bijspringen als de situatie daar om vraagt.’

Gebruiksgemak toegenomen

Hereward Burgers, managing director van helpLine: ´De functionaliteit van ‘Careware for iOS’ is gelijk aan onze Android-applicatie. De gebruiksvriendelijkheid is echter flink toegenomen door het iOS platform van Apple. Qua gebruiksgemak heeft iOS namelijk nog altijd een voorsprong op andere platformen in de markt. Dit leidt in dagelijks gebruik van Careware tot minder vragen aan de helpdesks en een hogere medewerkertevredenheid.’ (Zorgvisie ict | foto: ANP)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.