Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Linkedin introduceert iPad app

De zakelijke netwerksite LinkedIn heeft een voor de iPad-geoptimaliseerde LinkedIn-app uitgebracht. Nieuws en updates van connecties spelen een belangrijke rol in de app, waarmee het programma handig inspeelt op de zakelijke behoefte van gebruikers.
Linkedin introduceert iPad app

De LinkedIn app geeft actueel en relevant nieuws dat door contacten en branchegenoten gelezen wordt. Het is de bedoeling dat gebruikers de app ‘s morgens bij de koffie openen zodat ze meteen op de hoogte zijn van al het nieuws in hun branche. Tevens biedt de app de mogelijkheid om je agenda te synchroniseren met LinkedIn-contacten, zodat je gelijk de achtergronden of nieuwtjes weet van de mensen die je ontmoet.

Indeling

De app is opgedeeld in drie secties: ‘All updates’, ‘You’ en ‘Inbox’. In de eerste sectie vind je alle nieuwsberichten en gebeurtenissen binnen het netwerk, weergegeven in krant-formaat.

De ‘You’ sectie richt zich natuurlijk op je eigen profiel. De app laat je zien wie onlangs je profiel bekeken hebben en stelt nieuwe mensen voor die je misschien kent. Met één druk op de knop nodig je deze mensen uit voor je netwerk. De derde sectie ‘Inbox’ spreekt voor zich.

Slim en voorbereid

LinkedIn telt meer dan 150 miljoen leden waarvan meer dan 34 miljoen in Europa. Steeds meer LinkedIn-leden bezoeken het netwerk via mobiele applicaties, op dit moment geldt dit voor 22 procent. ‘We merken dat steeds meer professionals LinkedIn onderweg gebruiken. Om hierop in te spelen hebben we de iPad-app ontwikkeld, hiermee willen we professionals helpen om slimme zakelijke beslissingen te nemen en om bijvoorbeeld beter voorbereid te zijn op afspraken’, aldus Ariel Eckstein, directeur LinkedIn EMEA in De Telegraaf. (Zorgvisie – Rachel van de Pol)

Lees meer:

Amerikaanse artsen bestraft voor misbruik social media

Stappenplan helpt senioren bij ‘e-socialiseren’

Social media om personeel te werven

‘Social media amper gebruikt voor gezondheidsvragen’

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.