In de app kan gebruik gemaakt worden van een rode knop voor spoedvragen of een groene knop voor vragen aan de behandelend arts of verpleegkundig specialist. De app is bedoeld voor kinderen met kanker en hun ouders. Zij kunnen op deze manier effectief contact leggen met hun behandelteam van de afdeling Kinderoncologie.
Drie alarmknoppen
Belangrijke onderdelen van de app zijn drie alarmknoppen: een groene voor vragen waarop de patiënt binnen twee werkdagen antwoord wilt van de eigen arts of verpleegkundig specialist. Een oranje voor vragen die dezelfde werkdag worden beantwoord en een rode voor spoedvragen die binnen een kwartier beantwoord worden.
Facetalk
‘Mijn Radboud Thuis’ maakt gebruik van FaceTalk, een hoogwaardige, veilige videoverbinding, niet alleen voor iPads, maar ook geschikt voor andere platforms zoals Android en Windows. Facetalk biedt daarnaast de mogelijkheid om multidisciplinair overleg te voeren.
Andere onderdelen
Andere onderdelen van de applicatie zijn ‘Mijn chillplek’, waar kinderen spelletjes kunnen spelen. De ouders kunnen op ‘Mijn Dagboek’ een blog bijhouden. Op ‘Mijn Behandelplan’, zijn later roadmaps te vinden, behandelschema’s met een koppeling naar een agendaoverzicht en met verwijzingen naar uitleg over bijvoorbeeld een MRI-scan.
Testperiode
De komende periode testen vijftien gezinnen de applicatie. Zij krijgen van de afdeling een iPad in bruikleen en mogen deze naderhand thuis gebruiken tot een half jaar na de behandeling. De afdeling volgt het gebruik van de app en analyseert de toegevoegde waarde. Kinderoncoloog Annelies Mavinkurve: ‘We geven de iPads nu nog in bruikleen, om te onderzoeken hoe de applicatie bevalt. Steeds meer mensen hebben zelf een tablet, in de toekomst bieden we dan ook alleen nog de app aan.’