Via de Android app op een tablet, bestellen urologie- en continentieverpleegkundigen in 90 seconden de medische hulpmiddelen.
Sneller
Eveline de Ruijter, verpleegkundige in het Beatrixziekenhuis in Gorinchem, werkt al een tijdje met de Scan App van Mediq CombiCare. ‘Werken met de app gaat veel sneller dan het met de pen invullen van de formulieren. Ik zie meteen na het scannen van de QR-code de inhoud van het pakket medische hulpmiddelen op het scherm. Bovendien reduceert de app het aantal fouten tot nul: verantwoordingsformulieren komen niet meer retour, dat scheelt ook tijd en veel irritatie.’ Naast het Beatrix ziekenhuis wordt de app gebruikt in het Antonius ziekenhuis, het Streekziekenhuis Koningin Beatrix, Vlietland ziekenhuis en Bergman Clinics.
30.000 patiënten
Jaarlijks krijgen in Nederland ruim 30.000 patiënten na ontslag uit het ziekenhuis een zogenaamde startersset met continentiemateriaal mee. In de set treft de patiënt de onmisbare medische hulpmiddelen aan, zoals kathetermateriaal of absorberende continentiehulpmiddelen. Bestellen, invullen van de verantwoordingsformulieren voor zorgverzekeraars, controleren en afleveren van deze starterssets kost verpleegkundigen in het ziekenhuis veel tijd.
Apotheek Mediq maakt het klanten niet meer makkelijk. Was het voorheen de Apotheek Mediq die zelf alles bezorgde, is het nu enkel de medicijnen .Mediq heeft nl het inco materiaal uitbesteed aan onder bedrijf ,zo ook de vloeibare voeding waardoor klanten niet een maar 3 bedrijven aan de deur krijgen. Noem het maar kant is koning!