De nieuwe app bundelt symptoomdiagnose, urgentiebepaling en directe doorverwijzing voor triagisten bij huisartsenposten, Spoed Eisende Hulp (SEH) van ziekenhuizen en ambulancemeldkamers. Voor het ophalen van meest actuele data uit het medische dossier van de patiënt laat de app zich gelijktijdig gebruiken met een online verbinding met een EPD (Elektronisch Patiënten Dossier) of de back office van de huisartsenpost.
Verloren tijd
Volgens Jack Paas, directeur PK Automatisering, gaat er bij de afhandeling van de vraag naar spoedeisende medische hulp en adequate en snelle uitvoering veel tijd verloren aan het eventueel zoeken naar informatie in dossiers en aan inefficiënt berichtenverkeer tussen de diverse hulpverleners. ‘Tijdig toegang op locatie tot actuele gegevens is van levensbelang. De triage-app helpt de spoedeisende zorgverlener om het triageprotocol conform de Nederlandse Triage Standaard (NTS) op de iPhone of iPad razendsnel en correct af te handelen.’
CU-BOX
Het CU-BOX-platform fungeert als een elektronische berichtenschakelaar en bundelt data uit verschillende elektronische systemen (telefooncentrale, medische dossiers, navigatie). Het systeem kan gebruikt worden in een spoedauto, maar ook bijvoorbeeld op een fiets. In de spoedauto kunnen zowel de chauffeur als de dienstdoende arts tegelijkertijd en afzonderlijk van elkaar met het platform communiceren. De chauffeur legt tijdens de rit met een app de status van het voertuig vast en de arts raadpleegt via zijn iPad de beschikbare medische gegevens van de patiënt.