Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Philadelphia ondersteunt cliënten met regelapp

Mark van Dorresteijn
Philadelphia wil de communicatie en afstemming met het privénetwerk van cliënten verder optimaliseren met de regelapp Nettie.
Philadelphia ondersteunt cliënten met regelapp

Nu communiceert Philadelphia vaak nog per mail of telefoon met de contactpersoon van een cliënt. Nettie biedt de mogelijkheid om veel sneller met één of meerdere contactpersonen of hele netwerken zaken af te stemmen.

Werking van de app

In Nettie kunnen allerhande taken snel geregeld worden. Het gaat om taken als vervoer naar de tandarts, hulp bij het koken of het halen van boodschappen. Verder laat Nettie het netwerk van cliënten beter samenwerken met de zorgprofessional. Zo zet Philadelphia Nettie in om een aantal zorgtaken rondom de individuele cliënt over te dragen aan het netwerk en om allerhande activiteiten op een woonlocatie te regelen.

Geen zorgtool, maar regelapp

Nettie kiest nadrukkelijk voor de term regelapp, leggen de makers uit. ‘Mensen herkennen zich nauwelijks in termen als mantelzorg en vrijwilligerswerk. Daar blijft Nettie dan ook verre van. Mensen moeten en willen wel steeds meer zaken rond iemand die hulp of zorg nodig heeft zelf regelen. Hier springt Nettie op in. Met de knop “Regel ik” weet iedereen meteen wie een taak oppakt.’

Apps

Zorgverleners en patiënten maken steeds vaker gebruik van medische apps op hun smartphone of tablet. Apps maken zorgregistratie en zelfmanagement eenvoudiger.
Bekijk het dossier

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.