Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Patiënten Zorggroep Ridderkerk krijgen inzicht in eigen dossier

Zorggroep Ridderkerk zet het Zelfzorg Platform e-Vita van VitalHealth in. Hiermee krijgen de patiënten inzicht in hun eigen zorgplan en dossier. Op individueel patiëntniveau kan er naar eigen behoefte meer zelfmanagement worden uitgevoerd. Deze ontwikkelingen bouwen met elkaar aan een sterk Regionaal eHealth Platform.
computer300.jpg

Zorggroep Ridderkerk werd in 2008 opgericht door de Ridderkerkse huisartsen om (keten)zorg te leveren aan patiënten met een chronische aandoening. De populatie bestaat uit ruim 32.000 ingeschreven patiënten en de regio is continu bezig met het door ontwikkelen op de kwaliteit van zorgverlening, ondersteunt door ICT. De organisatie laat in een persverklaring weten: ‘Mede door de saamhorigheid binnen de regio, kan er snel en goed geschakeld worden. Bovendien is er een goede relatie met de preferente verzekeraar CZ die de ingeslagen route van de zorg in Ridderkerk steunt. De uitbreidingen van VitalHealth met de Module Ouderenzorg en e-Vita en de stap naar het VitalHealth Regionaal eHealth Platform sluiten nauw aan bij de ontwikkelingen van de zorggroep. Een kernpunt hierbij is dat de communicatie tussen zorgverleners onderling en de communicatie met patiënten veilig op regio-, wijk- en praktijkniveau ondersteund kan worden.’

Zorgplan
Met e-Vita werken patiënt en zorgverlener samen aan het individueel zorgplan (IZP). e-Vita is gebaseerd op het VitalHealth Platform en ondersteunt daardoor ‘zorg op maat’ met in te richten zorgpaden en profiel-gestuurde educatie. Dit is afgestemd op de individuele behoefte van de patiënt en zodanig opgezet dat het ook de POH goede ondersteuning biedt om zelfmanagement te stimuleren, zonder structureel extra werk.

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden