Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Vrouw overleden na brand in verzorgingshuis

De gisteravond door brand ernstig gewonde bewoonster van verzorgingshuis De Blide in Terneuzen is vanochtend overleden in een ziekenhuis in Gent. Dat meldt de Provinciale Zeeuwse Courant.

De bewoonster was 82 jaar.

Sigaret?

Hoe de brand is ontstaan, is nog niet duidelijk. De oorzaak ligt in elk geval niet bij de elektrische rolstoel van de bewoonster, aldus directeur Ben Saman van de stichting Ouderenzorg Kanaalzone waaronder De Blide valt. Saman veronderstelt dat de brand mogelijk veroorzaakt is door een brandende sigaret.

Roken op de kamers

In De Blide mogen bewoners roken op hun eigen kamer. De directie beraadt zich op het rookbeleid naar aanleiding van het incident. Saman: "We zullen goed bezien in hoeverre we de vrije wil van mensen in deze kunnen blijven respecteren." (Zorgvisie-Carina van Aartsen)

Lees ook:

Brand in zorgcentrum van Cordaan
Bewoner verzorgingscentrum dood door brand
Brand bij Sherpa waarschijnlijk aangestoken

Zorgvisie magazine

Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.

Eén reactie

  • no-profile-image

    A Hagemans

    Enkele weken geleden maakten wij bijna hetzelfde mee. Door kortsluiting van de electrische deken van mijn schoonmoeder. Geluk was dat zij op/onder zowel wollen onderdekens, kussen en dekbed lag. Het laken was ondertussen helemaal verschroeid. Ondanks beginnende dementie heeft zij zeer goed gehandeld door meteen uit bed te gaan, de stekker er uit te trekken en op de alarmbel te drukken. Er was een enorme rookontwikkeling. Tot onze verbazing is er alleen een rook/warmte melder in de hal en niet in de slaapkamer aangebracht. Terwijl het bekend is dat brand veelal in de slaapkamers ontstaat.

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden