Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

Ikazia ziekenhuis scoort het beste op recensiesite ZorgkaartNederland

Het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam is het meest patiëntvriendelijke ziekenhuis van Nederland. Dat is gebleken uit beoordelingen op de waarderingssite ZorgkaartNederland.nl. Het Rotterdamse ziekenhuis scoort vooral goed als het gaat om deskundigheid van het medisch personeel. Ook wordt de patiënt er op zijn gemak gesteld.
Ikazia ziekenhuis scoort het beste op recensiesite ZorgkaartNederland

Het Ikazia is daar donderdagavond voor onderscheiden op het Nationale Zorg Jaarprijs Gala. De prijs werd uitgereikt door Wilna Wind, directeur van de patiëntenfederatie NPCF, die een van de initiatiefnemers is van de Zorgkaart. Volgens Wind is de prijs een belangrijke impuls voor ziekenhuizen om werk te maken van hun patiëntvriendelijkheid.

Prijs

Patiënten konden op de website cijfers geven voor de accommodatie, de artsen en verpleegkundigen, de informatievoorziening en de behandeling. Alle ziekenhuizen met meer dan 100 beoordelingen dongen mee naar de prijs

Deventer en LUMC

Op de tweede plaats eindigde het Deventer Ziekenhuis, het Leids Universitair Medisch Centrum werd derde. Als laatste, op plaats 50, eindigde het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen. (ANP)

Lees meer:

Ikazia Ziekenhuis start met iSOFT Patiënt Service Portaal

Huisartsen kraken ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland de grootste recensiewebsite voor zorg

2 REACTIES

  1. Berend, je hebt helemaal gelijk. Aan ene kant wordt er veel tijd en moeite gestoken in het serieus vergelijken van de zorg, inclusief het herwegen op leeftijd, opleiding en ervaren gezondheid en dat aan de andere kant dit type onderzoek van zorgkaart nederland wordt gebruikt om iets te zeggen over de kwaliteit van de zorg. Zo hoeven degenen die hun waardering geven op zorgkaart Nederland helemaal niet bij het ziekenhuis geweest te zijn. Sterker nog, mensen moeten zelf initiatief nemen om hun waardering te geven. Het is veel eerder een populariteitsmeting in plaats van een kwaliteitsmeting die iets zegt over de patientvriendelijkheid.

  2. Lees alle reacties
  3. Dit moet toch allemaal heel pijnlijk zijn voor de mensen die op een serieuze manier met kwaliteitsmeting bezig zijn. Het is niet duidelijk of de groep invullers representatief zijn, of zij op dezelfde manier oordelen, of er door de ziekenhuizen is gemanipuleerd etc. Elk basisprincipe van onderzoek wordt hier met voeten getreden.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.