Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

ONVZ heeft meest tevreden klanten

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie, Skipr en Qruxx. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
Verzekerden van ONVZ tonen zich het meest tevreden over hun zorgverzekeraar. De winst van ONVZ steeg vorig jaar van 24 naar 37 miljoen euro.
ONVZ heeft meest tevreden klanten

Kleine labels bovenaan

De jaarlijkse klantenmonitor Zorgverzekeringen van MarketResponse meet de tevredenheid over zorgverzekeraars. Klanten van ONVZ geven de verzekeraar dit jaar gemiddeld een 8, 3. Opvallendste resultaat vinden de onderzoekers de stijging van het jongeren label Take Care Now! De grote labels VGZ, Zilveren Kruis Achmea en Menzis staan onderaan de ranking. Ruim elf duizend huishoudens deden mee en gaven hun mening over 23 labels. In tegenstelling tot voorgaande jaren, wordt de premiehoogte minder vaak genoemd als bron van onvrede.

Vrije artsenkeuze

Volgens MarketResponse staan juist de kleine labels met een duidelijk profiel bovenaan de ranking van loyale klanten. ONVZ garandeert vrije artsenkeuze. Erno Kleijnenberg bestuursvoorzitter ONVZ Zorgverzekeraar: ‘Het is prima dat er verzekeraars zijn die hun verzekerden sturen, zo lang er ook maar ruimte blijft voor zorgverzekeraars die verzekerden de vrijheid bieden om je eigen arts te kiezen.’

Winst

Evenals andere verzekeraars, deed ook ONVZ het financieel goed vorig jaar. De winst ging omhoog met 13 miljoen euro.  Dat laat een woordvoerder van ONVZ weten. ONVZ heeft 414 000 verzekerden.

1 REACTIE

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.