Kleine labels bovenaan
De jaarlijkse klantenmonitor Zorgverzekeringen van MarketResponse meet de tevredenheid over zorgverzekeraars. Klanten van ONVZ geven de verzekeraar dit jaar gemiddeld een 8, 3. Opvallendste resultaat vinden de onderzoekers de stijging van het jongeren label Take Care Now! De grote labels VGZ, Zilveren Kruis Achmea en Menzis staan onderaan de ranking. Ruim elf duizend huishoudens deden mee en gaven hun mening over 23 labels. In tegenstelling tot voorgaande jaren, wordt de premiehoogte minder vaak genoemd als bron van onvrede.
Vrije artsenkeuze
Volgens MarketResponse staan juist de kleine labels met een duidelijk profiel bovenaan de ranking van loyale klanten. ONVZ garandeert vrije artsenkeuze. Erno Kleijnenberg bestuursvoorzitter ONVZ Zorgverzekeraar: ‘Het is prima dat er verzekeraars zijn die hun verzekerden sturen, zo lang er ook maar ruimte blijft voor zorgverzekeraars die verzekerden de vrijheid bieden om je eigen arts te kiezen.’
Winst
Evenals andere verzekeraars, deed ook ONVZ het financieel goed vorig jaar. De winst ging omhoog met 13 miljoen euro. Dat laat een woordvoerder van ONVZ weten. ONVZ heeft 414 000 verzekerden.
Zorg Visie bedoelt het label PNOzorg, toch moeilijk journalistiek, helemaal als het gesponserd is…?
http://www.marketresponse.nl/nieuws/persberichten/klantentrouw-kost-zorgverzekeraars-steeds-meer-moeite/#