Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Jan Kimpen in 2016 naar Philips

Jan Kimpen is per 1 januari 2016 benoemd tot chief medical officer bij Philips. Op dit moment is Kimpen nog bestuursvoorzitter bij UMC Utrecht.
Jan Kimpen in 2016 naar Philips
Foto: Reed/Koos Groenewold

Volgens Philips speelt de functie van chief medical officer (CMO) een steeds belangrijkere rol bij het ondersteunen van de strategische focus van het bedrijf op de HealthTech markt. Kimpen voegt volgens Philips een schat van relevante ervaring toe aan het senior managementteam van Philips en zal rechtstreeks rapporteren aan CEO Frans van Houten.

Ervaring

Kimpen werkte ruim 18 jaar voor het UMC Utrecht, waarvan de eerste tien jaar als hoogleraar kindergeneeskunde bij het Wilhelmina Kinderziekenhuis. In 2009 werd hij voorzitter van de raad van bestuur. In het UMC Utrecht versterkte Kimpen banden met het Antoni van Leeuwenhoek/Nederlands Kanker Instituut en het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie. Ook is hij de drijvende kracht achter het samenwerkingsverband tussen UMC Utrecht, Philips en de Technische Universiteit Eindhoven, waar hij lid is van de strategische adviesraad Health.

'Ik kijk erg uit naar mijn toetreding tot Philips', zegt Kimpen. ´Gezien de complexiteit en de onderlinge afhankelijkheid in de gezondheidszorgindustrie, is het mijn vaste overtuiging dat innovatie niet in isolatie kan worden bereikt en dat samenwerking dan ook de sleutel tot succes is. Mijn ervaring in het smeden van samenwerkingsverbanden in de publieke gezondheidszorg biedt een stevige basis om uit te breiden en samenwerkingsovereenkomsten van Philips te verdiepen met de vele publieke en private actoren in de gezondheidszorg'

Dubbele uitdaging

'Ik ben blij dat Jan Kimpen van het UMC Utrecht, een zeer gerenommeerd en innovatief ziekenhuis, over komt naar ons', aldus Frans van Houten. 'De gezondheidszorg ondergaat een enorme transformatie. Philips' geïntegreerde aanpak van gecoördineerde zorg over het gezondheidcontinuüm is ons antwoord op de dubbele uitdaging van het leveren van betere patiëntenzorg tegen lagere kosten. Geïntegreerde oplossingen zijn de kern van onze strategie en in zijn rol als CMO gaat Jan Kimpen nauw samenwerken met ons wereldwijde netwerk van medische opinieleiders om ervoor te zorgen dat de diepe klinische inzichten en een mensgerichte aanpak de kern zijn van onze proposities.'

Gerelateerde tags

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden