Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Christel Deckers en Jan Menting in toezicht Reinaerde

Christel Deckers en Jan Menting maken vanaf 1 januari 2016 deel uit van de raad van toezicht van Reinaerde. Zij nemen de plaats in van Ruben Baumgarten en Hay Vullinghs die volgens rooster aftreden, omdat hun tweede zittingsperiode afloopt.
Jan Menting400.jpg

Christel Deckers werkt als bestuurder en manager in tijdelijke veranderopdrachten –momenteel bij Zonnehuisgroep Noord – en heeft ruime ervaring met bedrijfsvoering in de zorg. Zij is actief in toezichthoudende functies. Jan Menting heeft veel ervaring in de ouderenzorg en in de GGZ. Hij is nu bestuurder bij Yulius en actief in toezichthoudende functies. De voorzitter van de raad van toezicht is Jan van Bergen. Naast de voorzitter en de twee nieuwe leden bestaat de raad van toezicht uit Henk van der Stelt en Jenny Vermeeren. De bezoldiging van alle leden voldoet aan de actuele normen zoals gesteld in de Wet Normering bezoldiging Topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (NWT).

Cliëntenraad
Al in de eerste ronde spraken leden uit de centrale cliëntenraad-cliënten met de kandidaten en in de tweede ronde waren leden van de centrale cliëntenraad-vertegenwoordigers betrokken. Voorzitter van de raad van toezicht Jan van Bergen: ‘Deze actieve betrokkenheid van cliënten zo vroeg in het proces van benoeming is innovatief en passend bij het belang van participatie. Inbreng van cliënten leidde tot een scherp beeld van hedendaagse thema’s. Cliënten hebben zo daadwerkelijk invloed.’

Ella van Lingen
Bestuurder Ella van Lingen: ‘We moedigen cliënten aan het beste uit zichzelf te halen en hun rol in de samenleving te versterken. Iedereen is inmiddels vertrouwd met horecagelegenheden waarin mensen met een beperking werken. Er zijn veel verschillende manieren om onderdeel uit te maken van de samenleving. We sluiten eerst aan bij de mogelijkheden van de individuele cliënt en moedigen hem aan vanaf dat punt een stap(je) verder te gaan. Cliënten als directe gesprekspartner voor kandidaten in een benoemingsprocedure was een keuze die past binnen onze missie. Deze bleek meerwaarde te hebben.’

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.