Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

‘Social media is bij ons niet meer weg te denken’

Mark van Dorresteijn
Gehandicaptenzorginstelling Amerpoort scoorde in de Social Media Monitor Zorg van Redmax en iZovator het beste op de inzet van social media binnen de sector gehandicaptenzorg. Hyves en Facebook worden goed gebruikt en Amerpoort heeft veel volgers op Twitter.
‘Social media is bij ons niet meer weg te denken’

Ludmilla Hissink, recruiter bij Amerpoort, vertelt dat de organisatie social media vooral gebruikt voor de werving van nieuwe personeelsleden. “We hebben ingezet op bedrijvenpagina’s bij Hyves en Facebook omdat deze er professioneler uitzien en meer mogelijkheden bieden, zoals een automatische koppeling met onze open vacatures. Deze pagina’s gebruiken we vooral om zorgbegeleiders en vakantiekrachten te werven. Voor ondersteunende diensten is LinkedIn een beter middel. Verder plaatsen we de vacatures ook op Twitter.” Hissink benadrukt dat het belangrijk is om meerdere wegen te bewandelen. “De werkenbij-site, job boards en dergelijke zijn nog steeds nuttig. Het gaat om de aanwezigheid op veel verschillende plekken waarbij de inzet van social media steeds belangrijker en effectiever wordt.”

Bekendheid vergroten

Hissink constateert dat de managers van Amerpoort steeds actiever worden op het gebied van social media. “Locaties van Amerpoort krijgen steeds vaker een twitteraccount en eigen pagina’s op Hyves en op Facebook om de bekendheid te vergroten. Vrienden en familie kunnen daar op de hoogte blijven, maar het dient ook als wervingsmiddel naar buiten toe.”

De organisatie zet daarnaast YouTube in om de bekendheid te vergroten. Via het YouTube-kanaal van Amerpoort verspreidt de organisatie filmpjes waarin bewoners de hoofdrol spelen, zoals ‘Hugo’s Hap met Ramon Beuk’ en wervingsfilmpjes van medewerkers.

Hugo’s Hap met Ramon Beuk

Beginnen met experimenteren

Zoals bij veel organisaties is ook bij Amerpoort het gebruik van social media langzaam toegenomen. “We zijn begonnen met experimenteren door een Hyves- en Twitteraccount aan te maken. Dat is langzaam gegroeid. Op werkenbijamerpoort.nl hebben we social media als belangrijk onderdeel opgenomen. Kortom, social media zijn binnen Amerpoort niet meer weg te denken.” (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)

Lees ook:

Amerpoort vernieuwt raad van toezicht

Amerpoort opent specialistisch behandelcentrum

VGN stelt richtlijn gebruik social media op

Zorgvisie nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws met de gratis Zorgvisie e-mailnieuwsbrief.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.