Het systeem beleeft zijn Nederlandse primeur op de stand van Ascom op Zorg & ICT 2011 dat van 16 tot en met 18 maart 2011 plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht.
Systeem
Het systeem bestaat uit softwaremodules en intuïtieve touchscreens van Cetrea, en een draadloos netwerk met handsets van Ascom. Het personeel weet precies waar in het proces patiënten zich bevinden, met inbegrip van het aantal wachtenden, de prioriteit, de verantwoordelijke arts en de operatiestatus. Het is makkelijk om patiënten te verdelen of over te dragen door middel van verzoeken die rechtstreeks plaatsvinden op de schermen. Statuswijzigingen en taken worden automatisch gecommuniceerd via interactieve tekstberichten. Waar personeelsleden zich ook bevinden, met de draadloze handsets zijn ze altijd op de hoogte en kunnen ze berichten ontvangen, afhandelen en via spraak overleg plegen met collega’s.
Denemarken
In Denemarken is de constructie al een groot succes. Uit een onafhankelijke evaluatie blijkt dat in Deense ziekenhuizen met het systeem resources vijftien procent efficiënter benut worden en dat de productiviteit in totaal met vier procent toeneemt. Niet alleen op de werkvloer zorgt het systeem voor meer in- en overzicht in de werkzaamheden. Ook het management beschikt over stuurinformatie. Deze gegenereerde data kan als basis dienen voor organisatorische aanpassingen die de zorg verder optimaliseren. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
Ascom benoemt Fritz Mumenthaler tot CEO
UVIT biedt e-health aan in standaardpakket
Schippers: Zorgaanbieder verantwoordelijk voor zorg bij faillissement EPD-leverancier
Het systeem faciliteert communicatie van patiëntinformatie???
HUH
Wat staat daar??
Deze gegenereerde data kan als basis dienen voor organisatorische aanpassingen die de zorg verder optimaliseren.
BLABLABLA