Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Een goed gesprek over zorg: waardendialogen als kwaliteitsinstrument

Carina van Aartsen
Carina van Aartsen is redacteur cure bij Zorgvisie. Als aandachtsgebied heeft zij de thema´s: kwaliteit en veiligheid, zorgverzekeraars en financiën.
Saskia Papenhuijzen, hoofd kwaliteit van zorg in het UMC Utrecht, toonde het belang aan van waardendialogen voor het verbeteren van de kwaliteit van zorg én als methode voor verantwoording. ‘Na de gesprekken wilden zorgverleners meteen aan de slag om iets te verbeteren voor de patiënt.’
Premium

Met haar scriptie Anders verantwoorden

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Zorgvisie.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle artikelen lezen
  • Dagelijks de Zorgvisie nieuwsbrief

Al abonnee? Log dan in

1 REACTIE

  1. Heel herkenbaar.
    Ik mag als PrezoCare auditor waardendialogen faciliteren. Dat is verrassend dankbaar werk.
    Dat blijft niet beperkt tot patiënten-niveau, maar wij verzamelen dan de waarde-belevingen van alle ‘vertegenwoordigers’ in zorg-organisaties, beginnend bij de cliënt.
    Maar ook die van familie, naasten, vrijwilligers, zorgprofessionals en bestuur.

    Vervolgens krijg je een palet van waardebelevingen dat heel erg congruent kan zijn, of juist divers. Het eerste is enorm versterkend voor de motivatie van allen binnen de organisatie, het tweede een inspirerende zoektocht naar de essentiële, na te streven waarden.
    Altijd inspirerend.
    Zo mogen bijdragen aan continu verbeteren van zorgorganisaties is voor alle betrokkenen een feest!

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.