GGz Breburg biedt jaarlijks zorg aan bijna 19.000 cliënten in Midden en West Brabant. Het IT-landschap van GGz Breburg is verspreid over 30 vestigingen. De organisatie vindt het belangrijk dat het netwerk altijd beschikbaar is voor de medewerkers en goed functioneert. In het verleden gingen servers down zonder dat daar echt een aanwijsbare reden voor was. Om de situatie te verbeteren werd advies ingewonnen bij Microsoft partner Icento. ‘GGz Breburg beheerde de IT-omgeving reactief. Nu is de instelling problemen voor, daarmee creëer je tijd. We hebben het reactieve beheer om weten te zetten naar een proactieve manier van werken’, vertelt Carlo Schaeffer, technical manager van Icento.
Rust
‘Met SCOM 2012 komt GGz Breburg snel bij de kern van een dreigend probleem. Voordat er iets misgaat in de IT-omgeving stuurt SCOM tijdig een signalering naar de beheerder. Voorheen was het zoeken naar een speld in de hooiberg. Het beheer van onze IT is voortaan meer controle- dan herstelwerk, dat brengt rust. Ook de medewerkers van GGz Breburg profiteren hiervan’, vertelt Schaeffer.