Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Instellingen winnen marketingprijs NIMA

Instellingen winnen marketingprijs NIMA

Tergooiziekenhuizen, Altrecht en Vision Clinics zijn de winnaars van de Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2006, uitgereikt door NIMA. Deze zorginstellingen vormen een voorbeeld voor het uiting geven aan marketing in de zorg. Criteria zijn het consequent en consistent positioneren als merk, het inrichten van diensten en processen vanuit de zorgconsument en daarmee bedrijfsmatige volumegroei creëren.

Deze prijsuitreiking vond plaats tijdens het SBO-congres ‘positionering en profilering in de zorg’ op 31 oktober in Scheveningen.

Marketing in de Gezondheidszorgprijs

NIMA Marketing in de Gezondheidszorg reikt deze prijzen uit met als doel organisaties in de gezondheidszorg te inspireren om marketing als discipline te ontwikkelen. Marketing is immers nog een relatief onontgonnen terrein binnen de gezondheidszorg. Tegelijkertijd kan marketing een sterke bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de branche. Organiseren vanuit de consument gedacht, herkenbaarheid creëren in keuzes en bedrijfsmatig werken zijn daarbij belangrijke begrippen. De drie winnaars van 2006 hebben alle drie op geheel eigen wijze een bijdrage geleverd aan Marketing in de Gezondheidszorg.

Inspiratie

Claudia Zuiderwijk van Tergooiziekenhuizen nam de prijs, die bestaat uit een certificaat en een lidmaatschap van de NIMA, zelf in ontvangst. “We zijn erg vereerd met deze prijs”, was haar reactie. “Het doet ons goed dat een instituut als NIMA ons als inspirerend voorbeeld voordraagt. Het is een kroon op het werk van al onze medewerkers, maar ook bijzonder dat wat we zo bewust doen in de buitenwereld erkenning vindt.’

Tergooiziekenhuizen

Tergooiziekenhuizen is sinds een week de nieuwe naam van de ziekenhuizen Gooi-Noord en Hilversum. Beide ziekenhuizen waren het afgelopen jaar niet bang om naar buiten te treden met visie op consument en zorg. Uiteindelijk vertaald in een aansprekend merklabel, een nieuwe naam en een nieuw logo. Hiermee laat Tergooiziekenhuizen zien, dat marketing gaat over strategie en innovatie m.b.t. de afstemming van diensten op de zorgconsument. En dat een herkenbare buitenkant daar een eerlijk gevolg van is, en niet andersom. Daarmee stelt het ziekenhuis een voorbeeld dat veel navolging kan vinden.

Vision Clinics

Vision Clinics is de eerste kliniek die zich in Nederland breed neerzet en profileert als een merk. Vision Clinics biedt daarmee een herkenbare keuze, waar zorgconsumenten welbewust mee omgaan.

Altrecht

Altrecht Geestelijke Gezondheidszorg heeft het voortouw genomen in de markt van geestelijke gezondheidszorg los te maken en te profileren. Nu al vindt deze rol navolging door andere partijen.

NIMA Marketing in de Gezondheidszorg

De NIMA groepering Marketing in de Gezondheidszorg is opgericht in 2005. Doel is om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van marketing als discipline binnen de branche door middel van inspirerende activiteiten en netwerken. Dit jaar is de aanmoedigingsprijs ‘Marketing in de Gezondheidszorg 2006’ in het leven geroepen. Daarnaast organiseert de groepering een serie mini-seminars met de titel ‘Hoe sterke merken de gezondheidszorg kunnen inspireren’. Thema’s zijn daarbij ‘gastheerschap’, ‘informatie en voorlichting’ en ‘medewerkersmotivatie’. De mini-seminars vinden plaats op donderdag 30 november 2006, 1 maart en 7 juni 2007. Het bestuur van de NIMA groepering bestaat uit Judith Tielen (Voorzitter, Business Openers), Susan Keizer (Marketing & Communicatie-adviseur Blauw Bloed), Juriën Taams (Solutions Specialist Healthcare & Life Sciences IBM), Gert Wolf (Productmanager Nutricia), Marjolein Oudshoorn (Manager Marketing & Sales MC Haaglanden). (NIMA)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.