Vanaf april worden de iPads ingezet als aanvulling op de thuiszorg. Daarbij kijkt de wijkverpleegkundige samen met de klant hoe zij het beeldbellen het beste voor de persoonlijke zorg kunnen inzetten. Zo kan de verpleegkundige bijvoorbeeld al ’s ochtends thuis een ‘rondje’ maken via beeldbellen bij haar klanten in de wijk om te kijken hoe het gedurende de nacht is gegaan en afhankelijk daarvan een planning voor de rest van de dag maken. De klant kan met de eigen verpleegkundige beeldbellen om de dag goed op te starten of af te sluiten.
Skypen met oma
Daarnaast kan de klant ook beeldbellen met familie, vrienden en kennissen. Een kleinkind kan met oma skypen via een beschermde omgeving. En op termijn zijn ook ‘digitale spreekuren’ mogelijk met bijvoorbeeld de huisarts of de specialist. Voor de mantelzorger van de klant kan het beeldbellen ook handig zijn. Bijvoorbeeld door bij de verzorging aan een verpleegkundige te vragen even mee te kijken via de iPad.
Gratis iPad
Als de klant de juiste indicatie heeft, wordt de iPad kosteloos verstrekt. De klant hoeft geen pakket aan te schaffen en de wijkverpleegkundige leert de klant om te gaan met de iPad. Sensire zorgt ervoor dat alleen dat op de iPad staat wat voor die klant persoonlijk interessant kan zijn en zorgt voor een beschermde omgeving. (Zorgvisie/ICT)
Lees ook:
Gebruik iPad in zorg kan volgens experts nog beter
iPad omarmd door gehandicapten
Zorgstudenten krijgen begeleiding via iPad
Kijk daar hebben we iets aan, dag plannen met realtime beelden maakt dat je per patient de tijd beter kunt verdelen. Ik ben voor om dat overal in de wijken in te voeren