Bij UVIT wordt Oomens verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten van alle zorgverzekeringslabels.
Ervaring
Oomens begon haar carrière in het verzekeringswezen en werkte daar bijna vijftien jaar in diverse functies. Zo was zij directeur bij Verbond van Verzekeraars en commercieel directeur bij UAP-NieuwRotterdam (AXA). Verder vervulde ze een aantal leidinggevende functies als interim-manager bij de ambulancedienst Rotterdam-Rijnmond, de verzekeraars FBTO en Salland, het Maasstad Ziekenhuis en het College voor Zorgverzekeringen. (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.
Daarom moeten de ziekenhuizen in Nederland het voorbeeld volgen van hun Amerikaanse collegae: zet de eigen prestaties op het internet zodat de patiënten zelf kunnen oordelen over wat hen te wachten staat. Collega’s helpen elkaar. De wiskundige formules om e.a. te kunnen verantwoorden zijn zo verkrijgbaar bij Mayo, Cleveland e.a. groepspraktijken.
Laat de kaas, brood, bord, tafel, stoelen, vloerkleed, vloer, fundering niet van je afnemen door dit soort zaken af te staan aan verzekeraars. Dat is apotheekhoudenden overkomen en die zijn verdampt.
Spring over de eigen schaduw heen en publiceer die data voordat het te laat is en de verzekeraars hun PR spelletje gaan spelen.
Of zijn de prestaties, de harde uitkomsten, werkelijk zo slecht?