Medizorg wil met het platform de zorg op afstand tussen ziekenhuizen en de patiënt thuis, zo goed mogelijk faciliteren: ‘Patiënten willen steeds meer serieus genomen worden en invloed kunnen uitoefenen voor en tijdens hun behandeling. Ook ziekenhuizen zien dat het accent verschuift van eenzijdige zorgverlening naar meer samenwerking en dialoog. De komst van internet en vooral social media zoals Facebook heeft de behoefte aan een transparant, beheersbaar en veilig medisch zorgnetwerk versneld. Drimpy voorziet in die eHealth behoefte.’
Communicatie via Drimpy
Nu heeft een patiënt alleen kans te reageren tijdens het consult, maar vaak willen patiënten later nog terugkomen op de informatie die is verschaft . Met Drimpy zijn gegevens langer en beter inzichtelijk, kun je zaken laten bezinken, navraag doen bij bijvoorbeeld familie of lotgenoten en er daarna alsnog online een vraag over stellen aan de arts. Volgens Medizorg biedt het platform een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke stimulans voor zowel patiënt als zorgverlener om de behandeling meer als een gedeelde verantwoordelijkheid te ervaren.
Ook zorgprofessionals kunnen zich aanmelden en daardoor tijd en kosten besparen. Behandelaars kunnen zelf vragenlijsten opstellen, naar hun patiënten versturen en zo in één oogopslag inzichtelijk krijgen welke patiënten met gezondheidsproblemen kampen. Zo kunnen behandelaars in de eerste en tweede lijn gezamenlijk zien hoe het met de patiënt gaat.
Medizorg
Medizorg houdt zich bezig met thuisbehandelingen. Sinds 1995 begeleidt de organisatie patiënten in hun behandeling en biedt medicatielevering en –toediening thuis of op het werk. (Zorgvisie ict)
Lees ook;