De meldingen gaan in het overgrote deel over drie onderwerpen: administratieve organisatie, behulpzaamheid en informatieverstrekking. Brenninkmeijer: “Ik vind het een groot probleem dat de informatieverstrekking niet in orde is. Bij verhuizingen van de ene naar de andere regio raken papieren zoek. Of mensen krijgen tegenstrijdige, onduidelijke of onvolledige informatie.” Op basis van de meldingen constateert Brenninkmeijer een tekort aan inlevingsvermogen: ‘burgers hebben hulp nodig, dan is maatwerk noodzakelijk’. Maar hij heeft ook ongeveer 130 reacties van tevreden burgers ontvangen.
Concrete oplossingen
Binnenkort spreekt de ombudsman de managers van de zorgkantoren en vraagt hij hun om concrete oplossingen. Voor de zomer maakt de ombudsman de resultaten van dat gesprek en de verbeterplannen van de zorgkantoren bekend. (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.
Lees ook:
dat kan helemaal niet de zorgkantoren weg wat is dat nou
nu snap ik er helemaal niet van
hoe kan dat nou zorgkantoren weg?dat kan niet niet..