Nieuwkomers in de vvt-sector haken veelvuldig af wegens gebrek een begeleiding en coaching. Dit moet echt beter want de tekorten op de arbeidsmarkt lopen hard op. Als medewerkers langere, ongebroken diensten kunnen draaien, neemt bovendien de werkdruk af.
Premium
Artikel bewaren
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanReacties1
‘Ouderenzorg moet nieuwkomers beter begeleiden en gebroken diensten beperken’
Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie, Skipr en Qruxx. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
Wij zouden ook heel graag naar meer grotere contracten gaan, maar zien nog niet hoe dat kan zonder dat er veel mensen werken op momenten dat er geen zorgbehoefte is. Daar krijg je ook niet voor betaald als organisatie. Gebroken diensten zien wij als onwenselijk vanuit goed werkgeverschap.
Dit geldt zowel voor de thuiszorg als de verpleeghuiszorg.
Heeft iemand de oplossing?