Patiënten ervaren in het onderzoek de kwaliteit van de behandeling en de attitude van zorgverleners als het meest positieve aspect van de zorgverlening op de SEH. Om een beeld van de kwaliteit van zorg op een SEH te krijgen, zijn patiënten van twaalf SEH’s gevraagd naar hun ervaringen. Ruim 3500 patiënten die in september 2010 op een van deze SEH’s zijn geweest, vulden een vragenlijst in over hun ervaringen met de zorgverlening.
Verbeterpunten
Ondanks het hoge rapportcijfer noemden de patiënten ook verbeterpunten. De meest genoemde verbeterpunten zijn verbeteringen van de informatie over de volgorde van hulp bij het wachten, de informatie over bijwerkingen van geneesmiddelen, de informatie over de snelheid van de hulp en de informatie van de baliemedewerker. (Zorgvisie – Wouter van den Elsen / Twitter)
Lees meer:
Schippers vindt concentratie SEH’s geen bezwaar
Speciaal tarief voor SEH-verpleegkundige
Bontje wil aanbesteding SEH’s
UMCG en OZG willen nieuwe SEH bouwen
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.