Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

’s Heeren Loo implementeert planningssoftware van Aysist

’s Heeren Loo Zorggroep is gestart met het project ‘Cliëntvolgend roosteren’. In dat kader is eind vorig jaar een overeenkomst getekend voor de aanschaf en implementatie van planningssoftware van leverancier Aysist.
’s Heeren Loo implementeert planningssoftware van Aysist

Na de overeenkomst eind 2013 is direct gestart met de uitrol van ‘Cliëntvolgend roosteren’. In mei van dit jaar moet het nieuwe roosterproces en het hiervoor gekozen roosterplanningssysteem volledig operationeel zijn, zodat alle 13.000 medewerkers van ’s Heeren Loo Zorggroep in 16 regio’s via de Aysist software worden ingeroosterd.

Roosteren

Cliëntvolgend roosteren is een manier van roosteren die uitgaat van de zorgvraag van de cliënt. De Ayton software gaat ’s Heeren Loo Zorggroep helpen om deze manier van roosteren te realiseren. Er wordt gekeken naar wat de cliënt vraagt en nodig heeft. Hierna wordt de keuze voor de juiste professional op het juiste tijdstip gemaakt. Zo wordt effectiever ingespeeld op de cliëntvraag en daardoor is er vaak meer tijd voor directe cliëntzorg. Het uitgangspunt van het project ‘Cliëntvolgend roosteren’ is om een betere balans te krijgen in het bedienen van de belangen van cliënt, medewerker en organisatie.

Selectietraject

‘Tijdens het selectietraject is gezocht naar een softwaresysteem dat goed aansluit op onze visie en systematiek, snel kan koppelen met ons RAET personeelsinformatiesysteem en het financiële systeem, en tevens goed kan draaien op onze infrastructuur,’ aldus Marc de Barse, directeur Informatie & Organisatie van ’s Heeren Loo Zorggroep. ‘De Ayton software past bij ons. De denkwijze die in de Aysist software terugkomt sluit aan op onze werkwijze en processen.’

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.