De investering is afkomstig van het Europese pharmaceutische bedrijf LEO Pharma, dat zich ook veel bezighoudt met dermatologie. Topman Kim Kjoeller geeft in een verklaring aan dat LeoPharma wil leren van het product van SkinVision. ‘De komende jaren zal technologie aanweziger worden in de gezondheidszorg en wij willen voorop lopen bij die ontwikkeling.’
SkinVision heeft nu in totaal tussen de vijf en zes miljoen euro opgehaald. Een van de eerdere investeerders was het Nederlandse Personal Health Solutions Capital.
SkinVision
SkinVision is een mobiele applicatie die helpt bij het opsporen van melanoom huidkanker en mogelijk in de toekomst ook bij andere vormen van huidkanker. Door een foto te maken van een verdacht plekje op de huid en deze te analyseren met behulp van een algoritme, wordt een advies gegeven om al dan niet een arts te raadplegen of de plek te vervolgen in de tijd. Gebruikers kunnen de foto’s opslaan, vergelijken in de tijd en via de app delen met een dermatoloog of huisarts. Een eerste onderzoek laat zien dat de app 80 procent van alle gevallen van huidkanker kan herkennen. De app is gratis te downloaden voor iPhone in de Appstore en voor Android in de Play Store.
Apps
Zorgverleners en patiënten maken steeds vaker gebruik van medische apps op hun smartphone of tablet. Apps maken zorgregistratie en zelfmanagement eenvoudiger.
Bekijk het dossier