In twee weken tijd vulden bijna 2400 mensen een uitgebreide vragenlijst in via www.consumentendezorg.nl. Van de melders had 47 procent positieve ervaringen met hun ziekenhuis, eveneens 47 procent beoordeelde de ervaringen als negatief.
Reacties
Mensen beklagen zich vooral over de lange wachttijden, het ontbreken van een vast aanspreekpunt, gebrek aan tijd en het meerdere keren moeten vertellen van hetzelfde verhaal. Vriendelijkheid en betrokkenheid van het personeel zijn positieve aspecten. Volgens
Kwaliteit zorg
Uit de resultaten blijkt dat het in de ziekenhuizen knelt tussen de menselijke aandacht en logistieke problemen. Volgens de NPCF is de dienstverlening in veel ziekenhuizen niet meer van deze tijd. Schipaanboord: “Het is natuurlijk mooi dat de positieve en negatieve ervaringen in evenwicht zijn, maar in elk bedrijf zou men zich rot schrikken als bijna de helft van de klanten een negatief oordeel velt. Als je alleen al naar de problematiek van de wachttijden kijkt dan is dat echt niet meer van deze tijd.” (NPCF)
Lees ook: